سياسة الصيانة والارجاع والاستبدال:

يتم صيانة او ارجاع او استبدال البضاعة للعملاء في الحالات التالية:

  • يحق للعميل بالتنسيق مع خدمات العملاء في الصندوق الأسود صيانة الجهاز لدى الوكيل خل فترة الضمان، في حالة وجود عطل ما لم يخالف العطل تعليمات الاستخدام المرفقة بالجهاز، والمحددة من قبل الوكيل
  • يحق للعميل طلب إرجاع المنتج خلال سبعة أيام من تاريخ الشراء، على ان يكون المنتج مغلف بحالته الأصلية بجميع محتوياته ويعزز بأصل الفاتورة مع إثبات الهوية لإتمام عملية الإرجاع او الاستبدال ويكون الاسترجاع من نفس المعرض الذي تم الشراء منه.
  • يحق للعميل طلب ارجاع او استبدال (الجهاز المنزلي) بعد موافقة واعتماد وكيل الجهاز في حالة وجود عطل لا يخالف تعليمات الاستخدام خلال فترة الضمان.
  • يتم اعفاء العميل من دفع رسوم الارجاع والاستبدال على جميع القطع الصغيرة إذا كانت مطابقة لسياسة الارجاع والاستبدال اما القطع الكبيرة فيتحمل العميل رسم ارجاع واستبدال قدرة ١٠٠ ريال مقابل مصاريف الشحن وتحميل وتوصيل كل قطعة كبيرة، كما يتحمل تكلفة التركيبات والتمديدات ان وجدت وأيضا رسوم الشراء البطاقة الائتمانية بنسبة (٢.٢) ٪ من قيمة المشتريات في حال الدفع بالبطاقة الائتمانية.
  • جميع المنتجات الاستهلاكية مثل البرامج والوسائط المتعددة، أقراص DVD، أجهزة الكمبيوتر، والجوالات الإكسسوارات بأنواعها، الطابعات وأجهزة الفاكس وآلات التصوير والاحبار، والكاميرات، ماكينات الحلاقة، أجهزة العناية الشخصية قابلة للإرجاع او الاستبدال في حال كانت غير مستخدمة وكانت سليمة وبالكرتون.

 

 

Maintenance, return and replacement policy

Goods will be maintained, returned and replaced for customers in the following cases:

  • Customer shall be entitled to, in coordination with customer services in Blackbox have maintenance foe appliances made by the agent during guarantee period, in case of breakdown, unless otherwise the breakdown is out the context of usage instructions attached to the appliance and determined by the agent.
  • Customer shall be entitled to return or replace the product within seven days from purchase date, provided the product shall be enveloped with its original case and all its contents and supported with original invoice and ID card to complete return or replacement process and it is retrieved from the same showroom where purchased.
  • Customers shall be entitled to return or replace home appliances after having approval of the agent in case there is no breakdown violation usage instructions during guarantee period.
  • Customer will be exempted from paying fees of return and replacement on all small parts if they are corresponding to return and replacement policy. While regarding bid parts, customer will bear the return and replacement fess of 100 SR for loading and transferring big parts. Customer shall also bear the cost of installation and extensions, if any, in addition to fees of purchase using credit cards in rate of 2.2% of purchase value.
  • All consumable products including, software, multimedia, DVD, Computers, mobile phones, Accessories with all their types, printers, fax machines, copy machines, ink, cameras, shaving machines and personal care appliances could returnable or exchangeable in case they weren’t used and they were in good shape and with cardboard.